De eerste stap in het auto krassen verwijderen proces is het meten van de diepte van de kras. Dit gebeurt met een lakdiktemeter. Afhankelijk van de diepte van de kras bepalen wij welke SRS kras verwijderen techniek wordt toegepast.
Diepe krassen verwijderen
Op Afb.1 ziet u een sterk vergrote weergave van een diepe kras in de laklaag van een auto. Diepe krassen die door de primerlaag of tot het metaal ingekrast zijn, vullen wij met dezelfde kleur autolak.
Op Afb.2 ziet u een vergroting van een opgevulde autokras. De kras wordt eerst goed ontvet en gereedgemaakt voor opvullen. Om de kleur die exact bij de auto past te bepalen, wordt een universeel met meer dan 700 kleuren kleurregistratiesysteem gebruikt. Nadat de kleur van de autolak bepaald is, wordt de kras opgevuld met de speciale verf. Deze wordt gedroogd met een infraroodlamp, waardoor de verf gelijkmatig droogt en goed uithardt voor een duurzame opvulling en bescherming. Wanneer de verf gedroogd is, wordt de overtollige opvulling die boven de kras uitsteekt met zeer fijn schuurpapier verwijderd. Zie Afb.3
De doffe plek die door het schuren ontstaat, polijsten wij in drie stappen tot top glans. Tenslotte wordt na het wegpoetsen van de kras het behandelde carrosseriedeel in een Teflon coating gezet voor 100% bescherming. Zie Afb.4
Oppervlakkige krassen wegpoetsen
Oppervlakkige krassen verwijderen wij, in tegenstelling met diepe krassen zonder op te vullen. Als eerste halen wij het door oppervlakkige krassen beschadigde laagje van de autolak af. Daarvoor wordt een excentrische schuurmachine met zeer fijn korrel schuurpapier gebruikt. Daarna verhitten wij met een lamswollen poetsvacht in combinatie met een grofkorrel poetsmiddel en hoge toeren van poetsmachine het autolak. Hierdoor begint de autolak te smelten, en wij polijsten volledig de krassen weg. Vervolgens wordt na het krassen verwijderen het behandelde carrosseriedeel in twee stappen autolak polijsten naar top glans gebracht, en daarna brengen wij een Teflon coating aan.
Over ons - Wie zijn wij